Op 11 maart organiseerden het UMCG, het RGOC en DepressieNet samen het symposium Depressie en daarna: op weg naar duurzaam herstel in Groningen. Tijdens deze middag stonden herstel na depressie, restklachten en terugvalpreventie centraal.
Verschillende sprekers deelden wetenschappelijke inzichten, praktijkervaringen en persoonlijke verhalen over herstel en het voorkomen van terugval. Ook werd stilgestaan bij de vraag wat mensen nodig hebben in de periode ná een depressie, wanneer klachten soms nog niet helemaal verdwenen zijn.
De opname van het symposium is nu beschikbaar om (terug) te kijken.
Met bijdragen van onder andere Marie-José van Tol, Eva Goedendorp, Christine van der Werf, Lisette van der Meer en Marjolein Viersen. Het symposium stond onder voorzitterschap van dr. Jeanine Kamphuis.
Wil je een specifiek onderdeel terugkijken? Op YouTube vind je timestamps bij de verschillende bijdragen.